B&B Vol Liefde heeft deze zomer weer veel losgemaakt. Door miljoenen kijkers zijn er ook miljoenen meningen. Die waren dit jaar niet altijd even positief, vooral doordat de indruk ontstond dat er veel eigenaren met een andere deden mee deden. Om bekendheid te krijgen of om hun B&B te verkopen?
Puur zijn
Het is een issue dat Weekend voorlegde aan Eveline Stallaart. Zij maakt bij Married at First Sight ieder jaar het proces mee dat kandidaten gekozen worden. Het is haar duidelijk dat er scherpe keuzes gemaakt moeten worden. “Alles wat in het buitenland op tv gebeurt, mag van ons nep zijn. Maar wat in Nederland wordt uitgezonden, moet puur zijn: we moeten het kunnen geloven. Dat valt en staat met de oprechtheid van de deelnemers.”
Format veranderen
En daar gaat het volgens haar dit jaar dus wat scheef. “Bij Jean-Paul uit Spanje proef je bijvoorbeeld dat-ie niet echt is geïnteresseerd in de dames, hij lijkt niet echt moeite te doen. Maar zolang de echtheid bewaakt blijft door ‘echte’ mensen te vinden die niet enkel hun B&B willen promoten, of kandidaten die influencer blijken te zijn, denk ik dat het format nog lang mee kan gaan. Al zal het op den duur wellicht wel algemener worden, zoals: ‘Expats Vol Liefde’ of ‘Buitenland Vol Liefde’ – omdat de B&B’ers opraken.”
➡️ Niets missen van B&B Vol Liefde? Volg ook de Facebook-groep!
