B&B Vol Liefde is misschien wel dé televisiehit van dit kalenderjaar geweest, maar het had niet veel gescheeld of het datingprogramma had een hele andere naam gekregen. Dat onthult Carlo Boszhard in zijn column voor Televizier.
Lof voor Ralph de Beurs
Gevraagd naar de sleutel tot succes van B&B Vol Liefde, wijst Carlo eerst naar ‘de bevlogen en passionele’ Ralph de Beurs, creatief directeur van RTL en Videoland. “Alles wat met tv te maken heeft, zit in zijn bloed. Hij probeert net dat ene vinden wat het verschil maakt tussen een flop en een hit.”
Het Spaanse Dorp
“Ralph maakte Het Italiaanse Dorp en zag dat het vertrekken naar het buitenland een grote keerzijde heeft. Eenzaamheid. Je gaat erheen met je partner, maar als die wegvalt is er vrijwel niemand meer. Corona maakte de opnames van Het Spaanse Dorp onmogelijk.”
‘Liefde in het Buitenland’
En toen kwam B&B Vol Liefde op de tafel. “Gelijk pakte Ralph het mapje met daarop Liefde in het Buitenland. ‘Slechte titel, er komt een nieuwe’, had hij erbij gezet. Later zou zijn tv-kindje B&B Vol Liefde gaan heten. Van wekelijks werd het dagelijks en doet het programma wat tv zo bijzonder maakt.”
Ring als beloning?
Carlo hoopt dan ook dat B&B Vol Liefde de Televizier Ring wint op het Gala donderdagavond. “In een tijd waarin iedereen naar zijn eigen serie kijkt, keken we massaal naar de verhalen van Debbie, Marian, Bram en Joy. (…) Programma’s die met liefde zijn gemaakt, krijgen vaak diezelfde liefde terug. Zet hem op Ralph!”
➡️ Niets missen van B&B Vol Liefde? Volg ook de Facebook-groep!