Ralph de Beurs is de bedenker van het razend populaire B&B Vol Liefde. De creative director van RTL vertelt er op NPO Radio 1 over en legt uitwaarom er toch zo veel mensen naar het datingprogramma kijken.
Sleutel tot succes
“Alle deelnemers zijn echt”, opent De Beurs, die onthult dat het concept van B&B Vol Liefde voort is gekomen uit een eerder programma (Het Spaanse Dorp: Polopos & Het Italiaanse Dorp: Ollolai). “We volgden stellen die voor een prikkie een huis kochten in Spanje en Italië. Maar wat nou als de partner ineens wegvalt door ziekte of mensen gaan uit elkaar? Dan blijft iemand zielsalleen achter. Om daar wat aan te doen, bedacht ik het concept.”
Avontuurlijk
Ruim 1,4 miljoen mensen volgen B&B Vol Liefde. “Er is niets gespeeld en de types spreken voor de meesten van ons tot de verbeelding.” Want deelnemers ‘zoeken avontuur op’, zegt De Beurs: “Dat zijn dingen waar de meeste Nederlanders alleen maar van dromen. Iedereen wil wel naar het buitenland en daar een B&B opzetten, want hoe stoer is dat? Maar uiteindelijk doen maar weinig van ons het.”
Thijz
De Beurs noemt Thijz als voorbeeld. “”Deze man is een ‘one of a kind’ en hij heeft dit supergeorganiseerde land achter zich gelaten. Hier kunnen de meeste mensen alleen maar over fantaseren.” Kritiek dat B&B-houders ‘alleen maar voor zelfpromotie meedoen’ weerspreekt hij: “Bij al deze kandidaten zitten de B&B’s tjokvol. Ze doen het niet om extra klanten te krijgen. Ze zoeken echt de liefde.”
➡️ Niets missen van B&B Vol Liefde? Volg ook de Facebook-groep!
Shownieuws over het succes van B&B Vol Liefde:
