Voor veel kandidaten is bekendheid een belangrijke motivatie om deel te nemen aan Temptation Island. Het is de ideale manier om hun carrière een boost geven. Maar hoe pakken ze dit aan en blijft die roem ook duren?
Veel kandidaten verdwijnen weer in de vergetelheid na het einde van het programma en anderen slagen er wel in om wat langer de aandacht te trekken. Tegenwoordig zijn er enorm veel reality-programma’s waardoor de concurrentie voor de deelnemers groot is. Dit maakt dat het niet eenvoudig is om te blijven teren op je bekendheid.
Geld verdienen met social media
Langs de andere kant biedt de tijdelijke beroemdheid kansen om geld te verdienen met social media. Veel kandidaten van Temptation Island starten een eigen YouTube-kanaal waar ze inkomsten uit kunnen halen. Daarnaast zien ze ook hun volgers op Facebook en Instagram enorm groeien tijdens de uitzending van het programma. Dit biedt ook weer kansen om geld te verdienen door reclame te maken.
Het grote aantal volgers op social media heeft echter ook een donkere kant. De kandidaten krijgen namelijk ook te maken met heel wat haters en negatieve reacties. Voor velen van hen is het niet gemakkelijk om hier mee om te gaan.
Reclame maken voor bedrijven
Het programma zorgt voor veel belangstelling en hierdoor kunnen de kandidaten soms zaken doen met bedrijven. Vooral deelnemers die veel aandacht krijgen en veel in beeld komen, krijgen meer kansen om geld te verdienen na Temptation.
Zo ging Pommeline Tillière, een verleidster uit Temptation Island, een samenwerking aan met Star Casino, een online goksite met speeltafels zoals roulette. Ze verscheen in heel wat reclamespotjes en op affiches in bikini of badpak. Pommeline plukt ook na het programma nog steeds de vruchten van haar beroemdheid, maar dit geldt niet voor alle deelnemers. Enkel de meest spraakmakende kandidaten worden vaak gecontacteerd.
Een bloeiende televisiecarrière?
De 26-jarige Gaeton Likile verdient geld als influencer door kleding op Instagram te promoten. Na de opnames van Temptation Island heeft hij ook een eigen kledinglijn opgericht. Zijn echte droom is om tv-presentator te worden, maar op dat vlak heeft hij nog geen kansen gekregen.
Er zijn nog niet veel kandidaten die erin slaagden om een succesvolle televisiecarrière uit te bouwen na hun deelname. Nadat de hype rond het programma voorbij is, verschijnen er weer een heleboel andere gelijkaardige reality-programma’s, zoals Love Island, met kandidaten die de spotlights overnemen.