Lange tijd was Lang Leve de Liefde een programma dat ver weg bleef van zogenaamde ‘product placement’ (sluikreclame), maar de laatste maanden is dat behoorlijk veranderd. Zo hadden we eerst de bloemen van altijd hetzelfde bloemen(bezorg)merk, inmiddels wordt ook meubilair op slinkse wijze aan de man gebracht.
TellSell-praktijken
Deelnemers worden bijvoorbeeld geïnstrueerd om een nachtlampje heel opzichtig aan te zetten, waarna een balkje verschijnt en kijkers een qr-code kunnen scannen. Dat brengt hen den naar de verkoper van dat nachtlampje. Het thuisfront stoort zich er mateloos aan en dreigt zelfs af te haken als LLDL ‘doorgaat met deze TellSell-achtige praktijken’.
➡ Niets missen van Lang Leve de Liefde? Word dan ook lid van deze Facebook-groep en klets gezellig mee!
Een greep uit de reacties:
Dat #LLDL begint hoe langer hoe meer op een xxl tellsell reclame te lijken. Ik denk dat ik ga afhaken. Er us een grens aan de onderschatting van mijn intelligentie #langlevedeliefde
— Kar van Cevitam (@cevitam) June 12, 2024
Dit hele programma zit tegenwoordig VOL met reclame. Super irritant. #LangLeveDeLiefde #lldl
— Camilla (@camillaturelli) June 12, 2024
Het gaat in #lldl niet meer om de dates. Het is 1 groot reclame blok. Echt verschrikkelijk.
— el fiestas (@vvtbbt) June 5, 2024
O die reclame voor spullen in het huis. Echt dat is zo afknapper. Al die kitch #langlevedeliefde #lldl
— RENE anno MCMLX 🟩🟨🟩🟨 (@renevangellekom) June 4, 2024
Tjongejonge. Al die reclame tegenwoordig in dit programma. Wordt een beetje vervelend nu. #LangLeveDeLiefde #lldl
— Camilla (@camillaturelli) June 3, 2024
Begrijpen de reclame makers van b.v. die walgelijke matrassen dat de afkeer van dit gemaakter stukje toneel averechts werk. Vast niet anders hadden zij dat wel wat subtielere gedaan. Sluik reclame die niet sluik is. 🙁#LangLeveDeLiefde #LLDL
— Ferdinand (@ferdinandkoop) May 31, 2024
Matrasje draaien op verzoek van de sponsort
Het lijkt wel een TellSell reclame #langlevedeliefde OR #lldl
— Wim 🎧 (@DPMMusic) May 24, 2024