Els deed mee aan B&B Vol Liefde in de hoop liefde te vinden bij Robert Jan, in Schotland. Dat lukte helaas niet. Wat ze wél oogstte, was een carrière als influencer. En dat had Els van tevoren nooit gedacht.
Flinke boterham
Content- en creative mediaspecialist Sandra Pluijm vertelt aan het Algemeen Dagblad dat Els van haar flinke volgersaantal (150.000) ‘substantieel van kan leven en een goede boterham van kan eten’. Els, die net terug is van een trip naar Botswana als ambassadrice van stichting Timbo Afrika, zegt zelf in de krant: “In het begin had ik een management, want ik snapte er helemaal niks van.”
Eigen manager
In het aangaan van samenwerkingen is Els selectief. “Het moet bij mij passen, anders werkt het niet en doe ik het ook niet. KLM past bijvoorbeeld bij mij, omdat ik daar gewerkt heb. Maar als Ryanair naar mij toe was gekomen had ik nee gezegd.” Inmiddels doet Els zelf haar management. “Ik dacht: ik kan dat zelf ook.” Ze doet dus zelf onderhandelingen over prijzen, schrijft zelf de teksten onder haar beelden en monteert ook zelf filmpjes.
Authentiek
Daardoor zijn het ook niet altijd ‘gelikte filmpjes’ die Els deelt. “Heel knullig, want ik ben er totaal niet handig in.” Volgens Sandra Pluijm is dat juist het geheime wapen van Els. “Op sociale media werkt authenticiteit en geloofwaardigheid altijd goed. Deelnemers van realityshows zijn tot op bepaalde hoogte ‘echt’. Het zijn gewone mensen die content maken die over hen gaat. Dat maakt het leuk, authentiek, geloofwaardig en daardoor interessant.” Daar plukt Els dus volop de vruchten van. Zij probeert ten alle tijden te blijven wie ze is. “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.” Mocht haar carrière als influencer binnenkort stoppen, zou Els dat prima vinden. “Dan kan ik terugkijken op een hele mooie tijd en pak ik het gewone leven zo weer op.”
➡️ Niets missen van Daar Gaan Ze Weer? Volg ook de Facebook-groep!
Dit bericht op Instagram bekijken